سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستترا چندان دوست مدار مبادا که روزى دشمنت شود و دشمنت را چندان کینه مورز که بود روزى دوستت گردد . [نهج البلاغه]
صبح سعادت: سربلندی عدالت ابادانی

حسین (ع), وارث رنج آدم تا خاتم مردی از خانه فاطمه بیرون آمده است. مدینه را می­نگرد و مسجد پیامبر را و مکه ابراهیم را و کعبه ی به بند نمرود کشیده را و اسلام را و پیام محمد(ص) را و کاخ سبز دمشق را و در بندکشیدگان را و ...مردی از خانه فاطمه بیرون آمده است. بار سنگین همه این مسئولیت­ها بر دوش او سنگینی می کند. او، وارث رنج بزرگ انسان است. تنها وارث آدم، تنها وارث ابراهیم و... تنها وارث محمد! و...مردی تنها !اما نه، دوشادوش او زنی نیز از خانه فاطمه (زینب) بیرون آمده است، گام به گام او، نیمی از بار سنگین رسالت برادر را بر دوش خود گرفته است. مردی از خانه فاطمه بیرون آمده است، تنها و بی کس، با دست­های خالی، یک تنه به روزگار وحشت و ظلمت و آهن یورش برده است. جز مرگ سلاحی ندارد اما او فرزند خانواده­ای است که "هنر خوب مردن" را در مکتب حیات خوب آموخته است .در این جهان هیچکس نیست که همچون او بداند که "چگونه باید مرد ؟ "آموزگار بزرگ "شهادت" اکنون برخواسته است تا به همه آنها که جهاد را تنها در "توانستن" می­فهمند و به همه آنها که پیروزی بر خصم را تنها در "غلبه"می­دانند، بیاموزد که: "شهادت" نه یک "باختن" که یک "انتخاب" است. و حسین وارث آدم که به بنی آدم زیستن داد و وارث پیامبران بزرگ که به انسان، "چگونه باید زیست" را آموخت. اکنون آمده است تا در این روزگار به فرزندان آدم "چگونه باید مرد" را بیاموزد. از: کتاب حسین، وارث آدم.مرحوم دکترشریعتی.همه روزهاعاشورا وهمه زمین ها کربلا و زنده نگه داشتن واقعه عاشورا ازسال49 ه- ق تابه حال برای اینست که بیاموزیم که از دین ، اعتقاد وآرمان خود تحت هر شرایطی باید محافظت نمود حتی اگر به مصیبتهایی که خاندان اهل    ‎بیت مبتلا شدند، گرفتار شویم. این است معرفت دینی و این است چیزی که وارث خون خدا (ثارالله)از ما می    ‎خواهد که اگردین ندارید لااقل آزاده باشید. سیره نظری و عملی پیامبر اکرم و ائمه اطهار( ع) حاکی از احترام و ارزش فراوان به انسان  ‎ها و بندگان خدا در هر لباس و با هر رنگ و مذهب است. ابوعلی سینا:” معلم نفس خود و شاگرد وجدانت باش.- رابیاموزتاسعادت یارمان باشدانشاالله.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 90/9/1:: 1:0 عصر     |     () نظر