سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نیامده را مپرس که چیست ، که آنچه رخ داده براى مشغول ساختن تو کافى است . [نهج البلاغه]
صبح سعادت: سربلندی عدالت ابادانی

 

 همیشهبازی منبا دعاازبازی های بزرگبهبازیجزئیآماده شده است.محتوایدعای منبه خدا استبرای کمک به منبهترین مندر زمانعملرا انجام دهد.منهمه چیز رابدون نگرانی به خدامی سپارم. ...ایننماز مراآرامتر وامن ترو منترس از باخترا فراموش کرده ام. آن بهبازیخوب(p. 73)منجر شده است.

 

در نتیجه، استدلال شده است که درک نقش مذهب و معنویت، به خصوص نماز در زندگی ورزشی، برای مشاور روانشناسی ورزش حیاتی است. همانطور که توسط دیگران در این زمینه (؛ Nesti، 2004؛ Ravizza، 2002؛ Storch و همکاران، 2001؛ Balague، 1999 واتسون و Nesti، در مطبوعات) اذعان شد، این بر قدرت از رابطه ورزشکار-مشاور ضربه و به نوبه خود پتانسیل برای بهبود عملکرد قابل توجهی خواهد شد. بنابراین، اگر یک ورزشکار دارای اعتقادات مذهبی مشاور روانشناسی ورزش باید به دنبال درک و ترکیب باورها ورزشکار خود را در کار اعمال می شودp6.

 

جامعه شناسانورزشیپیشنهاد کرده اندراه های مختلفیوجود داردکه در آنورزشکاران و
مربیاناستفاده ازنماز.
Coakley(2008)اشارههشت مورد از ایناهداف: برای (1)مقابله با
عدم اطمینان(2) رفع مشکلات،(3)معنیدادن به مشارکت ورزشی،(4)برای قرار دادن
ورزشرا به یک "چشم انداز متوازن،" (5)ایجادهمبستگیو وحدتتیمی، (6)برای تأیید مجدد
قوانین، انتظارات، و کنترل اجتماعیدر تیم، (7)به اثباتاستقلالدر مواجهه باقدرت،
و(8)برای رسیدن به موفقیتشخصی وورزشی.نمازدر زمینه های غیرورزشینیز مورد مطالعه
، که در آننمازبه عنوان داشتناثار  مثبتفیزیولوژیکی و
 روان شناختی ایجاد شده. این در زمینهعلوم پزشکی (برناردی در آلمورد مطالعه قرار
2001؛
Leibovici، 2001) و روانشناسیدینشده است(فینی وMalony، 1985؛
مک کالو، 1995؛ پالوماوپندلتون، 1991).
[1]



[1]Egli, T. J. (2010). The experience of Christian prayer in coaching: a qualitative investigation.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 94/6/13:: 8:40 عصر     |     () نظر

 

 خودتنظیمی/تنظیم هیجاناتمنفی: ذهن آگاهی حالتی بعنوان نتیجه رسمی و غیر رسمی ذهن آگاهی ورزشی خودتنظیمی را افزایش می دهد(کامورد و همکاران2009؛ کوفی و همکاران2010؛ شاپیروو همکاران[1] 2006).

بنابراین،ورزشکارانبهتر  قادر به مقابله باخشم، ترس،و دیگرهیجانات منفی خواهندبود .

 تنظیمبرانگیختگی، مقابله، ارتباط و رهبری، به همان خوبی مهارت هایخود ،باید ازافزایشخودتنظیمی سود ببرند.
 شفافیت در موردزندگی درون فردی:ذهن آگاهیمنجر بهوضوحبهتردر مورد احساساتدرونیفرد و توانایی کنترلرفتاردر حضور عواطف منفیمی شود(کوفی و همکاران2010).وضوحبهتر باعث اثر مثبت برتحول زندگی شخصی، فرد، ترمیم، و مقابله بخوبی مهارت های ارتباطیو رهبری می گردد.

بنابراین، در بین ورزشکارانآموزش دیده  تعداد کمتری ترک تحصیلی وجود خواهد داشت.

مواجهه: (شاپیرو و همکاران2006)ذهن آگاهی ورزشی منجر بهمواجههبیشتر،به ویژهتمایل به تماس بایک تجربهناخوشایند 

می گردد. بنابراین،ورزشکارانمی تواندتمایل بیشتریبه تحملهیجانات منفیوحالاتبدبه جایاجتناب ازآنها را بیاموزند.
به این ترتیب،
ورزشکاران می توانند شرایط سخت تر مقابله در رقابت ها، تمایل به گسترش آستانه درد شان، و تمایلبرای رویارویی در شرایط تنفرآمیز ورزشی دارند.  پیشرفتهاراده، مدیریت درد، ومهارت های مقابله ایبه احتمال زیاد هم این چنین هستند.

انعطاف پذیری شناختی، هیجانیو رفتاری: انعطاف پذیری و سازگاری  در پاسخ دهی بهمحیطبه عنوان نتیجه ذهن آگاهی

حالتی است(کارمودی و همکاران2009)تحکیمتحول شخصیت و اعتماد به نفس به همان خوبی  مهارت های ارتباطیو رهبری ارتقاء می یابد.

  عدم وابستگی(استقلال): این باور که شادی مان مستقل از نتایج مثبتحاصل شده است (استقلال)  پیامدذهن آگاهی(ورزشی)  است، کوفی و همکاران(2010).احتمالا، ذهن آگاهی ورزشی  وابستگی به فرایندهای ذهنیمضحکو سرمایه گذاری مضاعفرا کاهش می دهد. بنابراین، استقلال اثر مثبت برتحول شخصیت، خود، ترمیم، مقابله وکنترل حرکتیبه همان خوبی  مهارت های ارتباطیو رهبری دارد.

کاهش نشخوار فکری: ذهن آگاهی  نشخوار فکری را کاهش می دهد ، کوفی و همکاران (2010 ) و یا حداقل توان کنترل پذیری
نشخوار فکری را فراهم می سازد( رایز[2] و ویلیامز 2010). نشخوار فکری کمتر، تحت تاثیر چند مهارت روان شناختی،
محتمل ترین زندگی وتحول شخصیت ، خود، ترمیم، مقابله، تنظیم برانگیختگی، توجه، و مهارت های کنترل حرکتی قراردارد.

تناقضهدف:آیا ذهن آگاهی را می توان درمحیط نخبگانورزشی بکاربرد؟
در این نقطه،مناسببه نظر می رسدرسیدگی به این مسئلهاز تناقضظاهریبنیادیبدون هیچگونه هدفو پذیرشنگرشعملذهن آگاهیسنتی وجهت گیریهدفنخبگان ورزشی افراطی.این موضوعازمشکلاتجامعهغربیاتخاذیک مفهومدر طول قرن هادر یکزمینه فرهنگیشرقیتوسعه یافتهسرچشمه می گیرد.

ورزش نخبگان نشان اوج شایسته سالاری جامعه مدرن غربی است. در محیطی که در آن اخذ رتبه چهارم در مسابقه اغلب به معنی  شکست است، ورزشکار بسیار نتیجه گرا می باشد. این جهت گیری هدف افراطی در مقابل پذیرش و نگرش بدون هدف  ذهن آگاهی قراردارد. این نظریه ناشی از سنت بودایی است، عمل ذهن آگاهی به باور فلسفی شرقی که منبع هدایت درد و رنج یک ذهن کنترل نشده با خشم، دلبستگی، و جهل است، دورجه  [3] (2010).



[1]Shapiro et al

[2]Raes

[3]Dorjee


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 94/6/13:: 8:36 عصر     |     () نظر