سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه مرد با ایمان برادر خود را خشمگین ساخت ، میان خود و او جدائى انداخت . [ گویند : حشمه و أحشمه ، چون او را بخشم آورد . و گفته‏اند شرمگین شدن و خشم آوردن را براى او خواست . و آن گاه جدائى اوست ] . [ و اکنون هنگام آن است که گزیده‏هاى سخن امیر مؤمنان علیه السّلام را پایان دهیم ، حالى که خداى سبحان را بر این منّت که نهاد و توفیقى که به ما داد سپاس مى‏گوییم . که آنچه پراکنده بود فراهم کردیم و آنچه دور مى‏نمود نزدیک آوردیم . و چنانکه در آغاز بر عهده نهادیم بر آنیم که برگهاى سفید در پایان هر باب بنهیم تا آنچه از دست شده و به دست آریم در آن برگها بگذاریم . و بود که سخنى پوشیده آشکار شود و از آن پس که دور مینمود به دست آید . و توفیق ما جز با خدا نیست . بر او توکل کردیم و او ما را بسنده و نیکوکار گزار است . و این در رجب سال چهار صد از هجرت است و درود بر سید ما محمد خاتم پیمبران و هدایت کننده به بهترین راه و بر آل پاک و یاران او باد که ستارگان یقین‏اند . ] [نهج البلاغه]
صبح سعادت: سربلندی عدالت ابادانی

هویت چیست ؟ شما چه جور آدمی هستید؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 90/6/27:: 3:18 عصر     |     () نظر

بنام خداوند بخشنده بخشایشگر

 

لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ (4)

 به راستی انسان رادرنیکوترین اعتدال آفریدیم.

  اعتدال از دید  ارسطو،فضیلتی اخلاقی است؛به تاسی از ارسطو ابن مسکویه درتهذیب الاخلاق ازمقوله ومفهوم متوسط برای تعیین ماهیت فضیلت استفاده می کند واعتدال رالازمه تحقق خیروخوشی های زندگی عملی می داند.ذکریای رازی نیزدرالسیره الفلسفیه می نویسد حق آن است که انسان اندازه نگاه دارد تابخاطر لذت جوئی بی حدوحصرگرفتاردردورنج نگردد. پس اعتدال به رعایت حد وسط ودوری از بلوا وآشوب و یاپرهیزازافراط وتفریط وحدی بین آرمان وواقعیت تعبیر شده است،اعتدال ازبیرون عالم سیاست واز پارادایم سنتی دیرپایی به عاریت گرفته شده است که ریشه درطب بغراطی واخلاق ارسطوئی دارد.درطب کهن در زمینه اخلاط اربعه بحث تعادل یا توازن ودرطب وزیست شناسی هموستازhomostaz)) یا تعادل تعبیر می شود بدان مفهوم که تعادل زیستی فرددرشرایط نرمال یا طبیعی کارساز ودرسلامت خواهد بودوالا بی تعادلی یا بیماری عارض وعاید می گردد فلذا این اصطلاح از علوم زیستی وطب در سیاست عاریت آمده است چرا که اگر درگستره ای وسیعتر اندیشه نمائیم جامعه نیز چون اجزائ وتمامبدن عمل می نماید و بدین سبب بیشترین ونخستین مفهوم ومعنا نفی افراط وتفریط بوده است که البته درسیاست وسیاست ورزی نیز چون مسائل طبیعی پراکندگی طبیعی به چشم می خورد می دانیم که قد،هوش وبرخی خصائص تعادل وپراکندگی نرمال است یعنی حدود 96%دردوطرف منحنی نرمال یازنگوله ای بصورت مساوی قراردارند و4%دیگر نیز بهمین منوال بیشتر اوقات نیز در گرایشات سیاسی بهمین منوال درجوامع افراد پراکنده اند اما درشائط غیر عادی ممکن است اینچنین نباشد ؛ در آیات شریف قران کریم ،در سیره پیامبر خاتم(ص)واعمه اطهارودرتمامی مراحل تاریخ اسلام ودر جای جای فرهنگ وسیره ایرانی -اسلامی تاکید بر اتخاذ مشی ورویه اعتدال مطرح ومورد عمل بوده است ودر تمام دوران تاریخ بشر آنانی که رعایت اعتدال واجتناب از تند روی وکند روی بهره برده اند. درجریان جنگهای اول ودوم واساسا درطول تاریخ تا به امروز چنین بوده است ودراین مقطع نیز بزرگان فهیم وبا درایت تاکید براتخاذچنین شیوه ای با توجه به وضعیت بین المللی وداخلی دارند از طرفی آرامش ودوری از اضطراب ودلهره وتشویش تماما ازاصول خدشه ناپذیر توسعه وپیشرفت هر جامعه ای درابعاد گوناگون می باشد بترتیبی که پتانسیل اجتماع درمسیروگستره صحیح هزینه خواهدشد، گرچه جامعه مادراین مورد وضعیت ملموستری دارد و مثالهای عینی بسیاری دراین خصوص به ویژه درباره موضوعات سیاسی محسوس وقابل درک می توان ارائه نمود ( دری که به آهستگی بسته می شود رانباید باتندی...) بطور نمونه در طول انقلاب اسلامی شاهد بروز وظهور پاره ای رفتارهای غیر معتدل از جانب افراد وگروها بوده ایم اما دستاوردی در حد هزینه احیانا عاید نشده است دراین مقطع وتمامی دوران مشی ومرام اعتدالی کارکشاتر واثربخشتر بوده است(اصطلاحا برآورد هزینه فایده) در مشاجرات سیاسی هم اتخاذ سیاست معتدلانه اثربخشتر ومفیدترخواهد بود کمااینکه درشورای اول شهر تهران همگان ناظر اثر رفتار غیر معتدل برخی اعضا بوداند وخسارات جبران ناپذیر آن مشی پیدااست وشاید تابحال غیر قابل جبران بوده است.

 وامروز برهمگان فرض است تادرراستای منویات ورهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظ اله)باحفظ وحدت وهمدلی وانسجام ملی بدون حب جاه وبغض وکینه ازهمدیگر باشوری انقلابی دردوازدهم اسفند 90چون هشتم اسفند 58 حماسه آفرینی نمایم تاچشم حسودان ومغرضان وطماعان به این ملک  ومملکت دربهت وحیرت چون گذشته فرو مانند.

 امین مردم محمدامین جلیلوند

   روانشناس ومدرس دانشگاه

 

 

 

 



نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 90/6/21:: 9:27 صبح     |     () نظر
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 بنام خداوند بخشنده بخشایشگر
         با مرور جریانات متعددی درتمامی انتخاباتهای جدی در نظام مقدس ج.ا.ا ودرسایر جوامع تماما مشی وروش اعتدال مورد اقبال مردم بوده است ، بنحویکه مشی تند وافراط گری مطرود شده است ،بدین نحو عقلانیت حکم می کند به مشی اعتدال با رهبری عاقلان مقبول ومشهور به حسن خلق در انتخابات آینده باتاکید بر حضوری همه جانبه ومقبول باارائه افراد این چنین جهت حضوری فعال پرشور وموفقیت آمیزدرتوسعه ورعایت رفاقت وصمیمت در تمام گروههای هم مشبی با تاکید براصول سه گانه دیانت، عقلانیت،اعتدال،در جهت ارائه خدمت صادقانه به همه مردم پر آوازه ،هوشمند وفهیم ایران اسلامی کهن راسرلوحه کار خویش قراردهیم.ودر این مقطع از تاریخ حساس میهن یقینا آندسته ازگروهها وافرادی که مشی اعتدال رادر عمل وگفتار در پیش گیرند مورداقبال عامه قرارخواهند گرفت وآیندگان نیز در این مورد هم چون گذشته قضاوت عادلانه ای خواهد نمود.
ازمنظرقرآنی، وبا سرلوح قراردادن آیه شریفه وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ  جهت پرهیز ازتفرقه وتشنج درناملایمات درونی وپیرامونی که مستکبرین برجهان حکم فرمانموده اند خودمان تکلیف خودمان را در عرصه بین الملل وداخلی بایدرقم زنیم .درسیریه نبوی وائمه(ع) ،اندیشمندی واندیشه ورزی، ارسطوئی،افلاطونی وبقراطی ویا رورتی(اندیشمند معاصر)بایستی به بازیگران فردی وجمعی عرصه سیاست یادآورشد که جامعه امروز مابیش وپیش ازهرزمان دیگری نیازمند مشی ومرام ومسلک وحدت گسترواعتدالی ومیانه روی است.به زبان ارسطوئی ؛سعادت ایرانی وجامعه ایران امروز،درگروآراستن رفتارهای سیاسی خود به فضیلت اخلاقی بنام همگامی وهمدلی واعتدال است.با مرام ابن مسکویه باید گفت درپرتواعتدال میتوان خیر عمومی ولذت زندگی رابه مردم ارزانی داشت وآنان راازچنبره رنج ودرد رهانید ودرسایه آموزهای رورتی ،آنان رابه ترویج اعتدال ومدارا ،حمایت ازتنوع وتکثر ،احترام به افکار عمومی جامعه ،مطلق وقدسی نکردن خودوپندارهای خود،سیرت وصورتی شیطانی نبخشیدن به رقبای خودو..دعوت نمود.والبته یادمان باشد که مشی تندروی مطرود مردم دربزنگاههای تاریخ بوده است ودر پایان بعنوان اصلی ترین موضوع روز یادآور می شوم که با مددخواهی از خدای متعال وباتوجه به آیه شریفه: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَطِیعُواْ اللّهَ وَأَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِی الأَمْرِ ...درراستای حفظ انسجام و رشدهمدلی وعنایت تام وتمام به منویات ورهنمودهای ثمر بخش وگره گشای مقام معظم رهبری (حفظ اله)  باحضوری محکم واستواردرعرصه انتخابات(12/12/90) آتی مجلس شورای اسلامی درامتدادحفظ خون شهدا وپاسداری وتداوم راه امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی باانتخاب افرادی امین باتاسی از قرآن کریم :
إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا (خدا به شما فرمان مى‏دهد که امانتهایتان را به امین تان بسپارید)
رقم زنیم.انشاالله.
." ولله العزت ولرسوله وللمومنین" همانا عزت ازآن خداپیامبر(ص)ومومنان است.منافقین آیه 8. والسلام علی من التبع الهدا.
 
امین مردم محمدامین جلیلوند
 روانشناس ومدرس دانشگاه

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 90/6/21:: 9:16 صبح     |     () نظر

  ((مشاوره تلفنی))

 

((مزایای مشاوره تلفنی))

 

تنها با استفاده از تلفن ثابت منزل یا محل کار می توانید با مشاور صحبت کنید.

  هزینه رفت و برگشت در ترافیک شهر و بدون نوبت با مشاور در تماس هستید.

* پرداخت هزینه مشاوره کمتر از مراجعه به مراکز خصوصی خواهد بود.

*از سراسر ایران می توانید با ما در تماس باشید.

* در ساعات غیر اداری و به هنگام بحران با تماس با تلفن همراه همیشه در کنار شما هستیم.

    جدیدترین شیوه برقراری ارتباط با مشاورین است.

    * روانشناس مجرب و با سابقه دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران

     در کلیه امور روانشناختی:

    خانواده، ازدواج و کودک و نوجوان

 راهنمای شماست. 

تلفن تماس :     61117587 _ 021

همراه :   جلیلوند     09122180459

ساعات تماس : 14-20 همه روزهmajalil@ut.ac.ir

 

 

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 90/6/20:: 5:2 عصر     |     () نظر

شخصیت‌های معروف

حبقوق پیامبر

حبقوق پیامبر یکی از پیامبران صاحب کتاب بنی اسراییل و معاصر با دانیال نبی است. وی حدود 2600 سال پیش می‌زیسته و نگهبان معبد بزرگ یهودیان در اورشلیم بوده‌است. حدود سال 590 قبل از میلاد، بخت‌النصر، پادشاه کلده به اورشلیم حمله کرد و یهودیان زیادی را به قتل رساند و نزدیک به بیست هزار نفر از آنان را اسیر و به شهر بابل پایتخت کلده که نزدیک بغداد فعلی قرار داشت انتقال داد. حیقوق در بین این زندانیان بود و مدت طولانی در زندان به سر برد.

در سال 548 قبل از میلاد کورش کبیر پادشاه ایران به کلده حمله کرد و در جنگی طولانی لشکریان کلده را شکست داد، بابل را تصرف کرد و طی فرمانی دستور آزادی کلیه اسرا و زندانیان یهود را صادرنمود. پس از آزادی از بند اسارت بابلیان، حبقوق به ایران مهاجرت کرد و در شهر تویسرکان (رودآور) ساکن شد و در همین شهر درگذشت.

آرامگاه حبقوق پیامبر در تویسرکان طی قرون متمادی چندین بار بازسازی شده‌است و آخرین بار توسط معمار محمد علی خان میرزایی صورت گرفته است. این آرامگاه یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی ایران محسوب می‌شود. هم اکنون آرامگاه این پیامبر زیارتگاه اهالی شهرستان تویسرکان و اقلیتهای دینی سایر شهرهای ایران می‌باشد.

رضی‌الدین آرتیمانی

رضی‌الدین آرتیمانی شاعر معروف عصر صفوی است. مدفن این شاعر بزرگ در قسمت شمالی شهرستان تویسرکان در حوالی میدان هلال احمر واقع شده و دارای استراحتگاه نیز می‌باشد ساقی نامه معروف او با این بیت آغاز می‌شود:

الهی به مستان میخانه‌ات

 

به عقل آفرینان  دیوانه‌ات

رضی الدین آرتیمانی داماد شاه عباس صفوی می باشد و در محلی به نام همینه در بالای محله جولستان دفن گردیده است. . محله جولستان از قدیمی‌ترین محلات شهرستان تویسرکان میباشد.این محل در اصل خانقاه رضی الدین بوده است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 90/6/20:: 11:15 صبح     |     () نظر
   1   2   3      >