سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود رأی، در خطا و اشتباه فرو می افتد . [امام علی علیه السلام]
صبح سعادت: سربلندی عدالت ابادانی

 

آثاربلندمدت مصرف کراک:

 اولین اثرمصرف مداوم کریستال،اعتیادووابستگی به آن است.می دانیم اعتیادیک بیماری مزمن عودکننده است که توام بااجباردرونی درمصرف،جستجوی موادورفتاری که نشانه های عدم مصرف یاسوء مصرف است وتغییرات سلولی_شیمیایی ومولکولی مغز است.درعین حال،کراک سبب بوجود آمدن تحمل و وابستگی جسمی بسیار شدیدی می شودکه درنتیجه آن،فردناچاربه افزایش مقدارمصرف اجباردرمصرف مجددآن بازقرارمی گیرد.هماننداعتیادبه سایرمخدرها،بیمارزمان وانرژی زیادی راصرف تهیه مواد می
 

نماید.بدیهی است بابروزاعتیادهدف یااهداف اصلی زندگی فردمصرف کننده تحت تاثیرتهیه ومصرف موادمی گردد.ودرواقع کریستال منجربه تغییرات بارزدرمغزورفتارفردمی شود.زمانیکه وابستگی جسمی به  کریستال بروزمی نماید،بدن فردبه مصرف این ماده جبرا عادت پیداکرده است به نحوی که اگر مصرف آن به یکباره قطع گردد،علائم ترک یا محرومیت حاصل می شود.این علائم  معمولا چندساعت پس ازآخرین مصرف نمایان می شوند که شایع ترین آنهاعبارت انداز:بی قراری،درداستخوان وعضلات،بی خوابی،اسهال،استفراغ،وحرکت غیرارادی درپاها.

   وابستگی روانی یااعتیادروانی:، تامدت ها تصوربراین بوده است که وابستگی واعتیاد جسمانی علائم محرومیت وتلاش فرد برای رهایی وکاهش این علائم علت اصلی اعتیادفرد است.امادرحال حاضر روشن شده است که این نه تنهادلیل نیست ،بلکه درمواردمتعددثابت شده است که اشتیاق فردبرای مصرف مجددوعودمصرف یالغزش ممکن است هفته ها، ماهها وگاهی سال ها بعدنیزکه علائم ترک ازبین رفته بروزکند.بدان دلیل که وابستگی روحی وعاطفی به مواد عامل موثردیگردربازگشت ولغزش است.درواقع کراک نیزمانندسایرموادمخدروروان گردان منجربه وابستگی روان نیز می گردد،که نه تنهاجسم ومغزفردبلکه روح وروان فردمعتادنیزدچاروابستگی شده است.

واماکراک درچندمنطقه مغزتاثیرمستقیم می گذارد،باعث کاهش تنفس می گردد،این عمل ازطریق تغییراتی که درفعالیت سلولی_شیمیایی ساقه مغز به وجودمی آیدرخ می دهد،ساقه مغز کنترل اعمال غیرارادی بدن ازجمله تنفس،تنگی وگشادی مردمک چشم،حرکات قلب وحرکات دودی شکل روده ومعده رابرعهد دارد.

_ اثربرسیستم لیمبیک: کریستال باعث تغییرات سیستم لیمبیک می شود.این قسمت درمغزمسئول کنترل عواطف است که بامصرف کریستال یاکراک احساس لذت افزایش یافته وفردبه سرخوشی مصنوعی مبتلا می گردد.  

 نابودی ضددردهای طبیعی:   کریستال همچون سایر موادمورفینی نقش ضددردنیزدارد   _ واسباب تعطیلی غددمترشح ضددرددرمغزرانیز فراهم می نماید ودرفردحالت طبیعی ترشح ضد دردهارانابودمی نماید.

توهمی  مرسوم امامنسوخ :یکی ازدلایل یاموضوعات گرایش به مصرف مواد مخدرتصورموهم ازافزایش قوه باء می باشد.درحالیکه اساسا به همین دلیل بعدازمدتی این غریزه دچار رخوت وسستی تمام خواهد شد.به نحوی که درجریان ترک یابعداز بازگشت به سیر طبیعی زندگی شدت صدمه به حدی است که فرد قادربه رفتارمعمول ولذت حداقل از زندگی اش هم نخواهد برد بنحویکه جهت بازگشت به سیر طبیعی نیاز به درمان جسمی وروانی الزامی است.

پس بیائیم بجای آزمایش حتی برای یکبار مواد درتدبیر طراحی زندگی طبیعی وکسب لذت طبیعی وواقعی از تمامی عناصر اطرافمان باشیم.

ضمنا هیچ کس از آلوده شدن درشرایط جدید مصون نیست،وحدوحصر هم ندارد قطعا بی بدیلترین ودست نیافته ترین سرمایه هر جامعه ای جوانان ونیروی کار وتوان فکری وذهنی آنان می باشد،پس باحفظ وانسجام بنیان اصیل خانواده وتقویت نظام پایدار خانواده از آلودگی پبشگیری نمائیم به امید روزگاران بدون موادمخدر. ،

دست بدست هم دهیم به مهر میهن خویش با حفظ وحفاظت از جوانان کنیم آباد

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 90/6/20:: 10:54 صبح     |     () نظر

"کراک افیونی جدیدوفریبنده با ظاهری آراسته "

سرنوشت خودرابه مواد گره نزنیم! 

خبر«به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی از افزایش گرایش به مصرف شیشه در زنان خبر داد و گفت:‌ تبلیغات نادرست و اشتباه(رفع امراضی چون افسردی چاقی و..)درآرایشگاههاواماکن ورزشی،‌ از سوی موادفروشان مصرف شیشه را در زنان کشور رواج داده است.
لذا به دلیل خبر فوق وآنچه درجامعه شاهد آن هستیم واز طرفی بنابروظیفه آگاه سازی که ازاهداف اساسی وعمده رسانه می باشد مطالب زیر ارائه می گردد
مقدمه وبحث:درچندسال اخیر نام ماده مخدرجدیدی درگوشه وکناربه گوش می رسدکه کریستال یا کراک نام دارد.کراک اروپایی عصاره کوکائین می باشد،اما بررسی های انجام شده نشان می دهد این ماده همان هروئین است که به شکل خالص تروبلوری تردرآمده است.ودرحین استعمال بو ندارد.سریع قابل مصرف وجذب درسیستم اعصاب مرکز(مغز)باصدمات جبران ناپذیر می باشد.درحال حاضردرصدخلوص هروئین 4 تا 5 درصدونهایتا 30% است ،(البته طبق اعلام فرماندهی نیروی انتظامی درهفته نیروی انتظامی طی سال گذشته تولیدهروئین با خلوص بالا درافغانستان 500تن بوده است.) درحالی که خلوص این ماده 80 %بالا تراست نامی جذاب وخارجی داردوبدنامی هروئین رابرای مصرف کننده بهمراه ندارد.گران قیمت وباعیار صوت خریدوفروش می شود.مافیای موادمخدرقطعا درحال تدبیروتفکردرتسخیربازارودستیابی به مشتریان جدیداست واودربیداری تمام جهت آلوده کردن وجذب افرادبیشتربه منظورجلب وجذب سرمایه وپول بیشتر است.کراک فوق العاده اعتیادآوراست "یعنی برهم زننده کارکردسیستم اعصاب مرکزبخصوص مغز" وقدرت اعتیادزایی آن ازهروئین معمولی (که به صورت پودراست) تاچندبرابربیشتراست.ازآنجاکه کریستال شکل خالص ترهروئین است،بنابراین آثارآن همانندپودرسفید،ولی باشدت بیشتراست.  که دراین خصوص بحث بیشتری خواهیم کرد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 90/6/20:: 10:17 صبح     |     () نظر

تویسرکان از شهرهای تابعه استان همدان واقع در منطقه غرب ایران است که با وسعتی در حدود 1480 کیلومتر مربع بین 34 درجه و 32 دقیقه عرض شمالی و 48 درجه و 27 دقیقه طول شرقی قرار گرفته و محدود است از شمال به همدان از شرق به ملایر از جنوب به نهاوند و از غرب به کنگاور واسدآباد. ارتفاع متوسط این منطقه سطح دریا 1780 متر است که از بلندترین مناطق کوهستانی غرب ایران به شمار می رود. سرتاسر بخش شمالی و شمال شرقی آن را رشته کوههای منشعب از سلسله جبال الوند و قسمتهایی از بخش شرقی و جنوبی آنرا سلسله کوههای نیمه مرتفع که جزء پیشکوههای جبال زاگرس محسوبند احاطه کرده اند. به طوریکه منطقه تویسرکان را می توان مانند دره بزرگی تجسم کرد که به طور طبیعی در حلقه ای از کوهها محصور است. بخش کوهستانی شمال تویسرکان چند ماه از سال پوشیده از برف و یخ می باشد و به لحاظ بازش کافی سرچشمه رودها و چشمه سارها است. بخش کوهپایه ای که امتداد بخش کوهستانی به طرف دامنه می باشد دارای طبیعت مساعد است و مراکز اصلی جمعیت منطقه مثل شهرهای تویسرکان و سرکان و خرم رود در بخش کوهپایه ای قرار دارند

تویسرکان با دست کم سه هزار سال پیشینه تاریخی یکی از قدیمیترین شهرهای ایران است  .: در محل شهر فعلی تویسرکان در قدیم شهر بزرگی وجود داشته که نام آن رودآور یا رودلاور بوده است. طبق اسناد و مدارک و شواهد تاریخی متعدد این شهر قرنها بعد از ورود اسلام به ایران پا برجا بوده و مخصوصا زعفران آن شهرت فراوانی داشته که به نقاط مختلف جهان آن روز صادر میشده است. شهر رودآور بر اثر حمله مغول ویران گردیده و به مرور زمان بازماندگان و ساکنینی که از حمله مغول جان سالم به در برده بودند در محل فعلی شهر تویسرکان و سرکان که از ییلاقات شهر رودآور بوده اند جمع شده و تدریجا مرکز اجتماع مردم به صورت شهر فعلی تویسرکان درآمده است  .
تویسرکان دارای آثار تاریخی فراوان بوده که در کمال تاسف به مرور زمان و بر اثر هجوم اقوام بیگانه و یا به علت بی توجهی بیشتر آنها از بین رفته است. معدودی از آثار تاریخی که تا کنون به جا مانده از قرار زیر است  :

· آرامگاه حیقوق نبی

· مدرسه شیخعلی خان زنگنه

· کاروانسرای شاه عباسی

· پل رودخانه فرسفج

· بازار سرپوشیده

حیقوق از پیامبران بنی اسراییل است که 2700 سال پیش زندگی میکرده و در زمان پادشاهی کورش کبیر به ایران مهاجرت و در تویسرکان ساکن شده و در همین شهر رحلت کرده است  .

چنار مسجد باغوار بیش از 2000 سال عمر دارد و یکی از کهنسالترین درختان ایران است. محیط تنه این درخت در سطح زمین حدود 20 متر است. مدرسه شیخعلی خان معروف به مدرسه شاه عباسی که اینک حوزه علمیه تویسرکان است و نیز بازار سرپوشیده و کاروانسرای شاه عباسی و پل رودخانه فرسفج حدود 450 سال پیش در زمان صفویه ساخته شده اند. میررضی آرتیمانی از شاعران و عارفان مشهور زمان صفویه است که آرامگاه او در تویسرکان قرار دارد. ساقی نامه معروف که با بیت

الهی به مستان میخانه ات     به عقل آفرینان دیوانه ات


آغاز می شود از آثار اوست  .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 90/6/20:: 10:3 صبح     |     () نظر

خانه های قدیمی

موضوع: عکس

تعدادی عکس مربوط به خانه های قدیمی تویسرکان به آلبوم اضافه شده است.

تصاویر درب ورودی و کلون، گچ بریها و نقاشیهای روی دیوار و سقف و نیز شیشه های رنگی

درب و پنجره چوبی (ارسی) مربوط به منزل مرحوم حسین میرزا مسعودی است که

هم اکنون به سازمان میراث فرهنگی تعلق دارد. رنگهای به کار رفته در نقاشیها

 و گچ بریها کاملا گیاهی است و با وجود گذر زمان هنوز تازگی و جلای خود را حفظ کرده اند.

 عکس نمای بیرونی و منظره تابش نور از پنجره مربوط به منزل قدیمی دیگری است که 180 سال قدمت دارد.
Moulding and Painting 2_thumb.jpgHistoric House_thumb.jpgHistoric door _thumb.jpg

منبع: کتاب تویسرکان

لطفا اگر عکسی از خانه های قدیمی تویسرکان در اختیار دارید برای سایت ارسال نمایید تا به آلبوم مربوطه اضافه شود.

 

 تویسرکان دیاردیرینم

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 90/6/16:: 8:56 صبح     |     () نظر
مراکز علمی درمان اعتیاد گسترش یابد
 
تویسرکان- روانشناس و مدرس دانشگاه شاهد تهران گفت: مراکز علمی درمان اعتیاد که با استفاده از روش های نوین روانشناسانه و مولفه های استاندارد در بخش های مختلف اداره می شوند باید گسترش یابند.
 
" محمد امین جلیلوند" روز شنبه در گفت و گو

 

0-مصاحبه محمدامین جلیلوند با ایرنا: مراکز علمی درمان اعتیاد گسترش یابد برای ادامه مطلب اینجارا کلیک کنید

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 90/6/13:: 2:44 عصر     |     () نظر
<      1   2   3      >