بنام خداوند بخشنده بخشایشگر
لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ (4)
به راستی انسان رادرنیکوترین اعتدال آفریدیم.
اعتدال از دید ارسطو،فضیلتی اخلاقی است؛به تاسی از ارسطو ابن مسکویه درتهذیب الاخلاق ازمقوله ومفهوم متوسط برای تعیین ماهیت فضیلت استفاده می کند واعتدال رالازمه تحقق خیروخوشی های زندگی عملی می داند.ذکریای رازی نیزدرالسیره الفلسفیه می نویسد حق آن است که انسان اندازه نگاه دارد تابخاطر لذت جوئی بی حدوحصرگرفتاردردورنج نگردد. پس اعتدال به رعایت حد وسط ودوری از بلوا وآشوب و یاپرهیزازافراط وتفریط وحدی بین آرمان وواقعیت تعبیر شده است،اعتدال ازبیرون عالم سیاست واز پارادایم سنتی دیرپایی به عاریت گرفته شده است که ریشه درطب بغراطی واخلاق ارسطوئی دارد.درطب کهن در زمینه اخلاط اربعه بحث تعادل یا توازن ودرطب وزیست شناسی هموستازhomostaz)) یا تعادل تعبیر می شود بدان مفهوم که تعادل زیستی فرددرشرایط نرمال یا طبیعی کارساز ودرسلامت خواهد بودوالا بی تعادلی یا بیماری عارض وعاید می گردد فلذا این اصطلاح از علوم زیستی وطب در سیاست عاریت آمده است چرا که اگر درگستره ای وسیعتر اندیشه نمائیم جامعه نیز چون اجزائ وتمامبدن عمل می نماید و بدین سبب بیشترین ونخستین مفهوم ومعنا نفی افراط وتفریط بوده است که البته درسیاست وسیاست ورزی نیز چون مسائل طبیعی پراکندگی طبیعی به چشم می خورد می دانیم که قد،هوش وبرخی خصائص تعادل وپراکندگی نرمال است یعنی حدود 96%دردوطرف منحنی نرمال یازنگوله ای بصورت مساوی قراردارند و4%دیگر نیز بهمین منوال بیشتر اوقات نیز در گرایشات سیاسی بهمین منوال درجوامع افراد پراکنده اند اما درشائط غیر عادی ممکن است اینچنین نباشد ؛ در آیات شریف قران کریم ،در سیره پیامبر خاتم(ص)واعمه اطهارودرتمامی مراحل تاریخ اسلام ودر جای جای فرهنگ وسیره ایرانی -اسلامی تاکید بر اتخاذ مشی ورویه اعتدال مطرح ومورد عمل بوده است ودر تمام دوران تاریخ بشر آنانی که رعایت اعتدال واجتناب از تند روی وکند روی بهره برده اند. درجریان جنگهای اول ودوم واساسا درطول تاریخ تا به امروز چنین بوده است ودراین مقطع نیز بزرگان فهیم وبا درایت تاکید براتخاذچنین شیوه ای با توجه به وضعیت بین المللی وداخلی دارند از طرفی آرامش ودوری از اضطراب ودلهره وتشویش تماما ازاصول خدشه ناپذیر توسعه وپیشرفت هر جامعه ای درابعاد گوناگون می باشد بترتیبی که پتانسیل اجتماع درمسیروگستره صحیح هزینه خواهدشد، گرچه جامعه مادراین مورد وضعیت ملموستری دارد و مثالهای عینی بسیاری دراین خصوص به ویژه درباره موضوعات سیاسی محسوس وقابل درک می توان ارائه نمود ( دری که به آهستگی بسته می شود رانباید باتندی...) بطور نمونه در طول انقلاب اسلامی شاهد بروز وظهور پاره ای رفتارهای غیر معتدل از جانب افراد وگروها بوده ایم اما دستاوردی در حد هزینه احیانا عاید نشده است دراین مقطع وتمامی دوران مشی ومرام اعتدالی کارکشاتر واثربخشتر بوده است(اصطلاحا برآورد هزینه فایده) در مشاجرات سیاسی هم اتخاذ سیاست معتدلانه اثربخشتر ومفیدترخواهد بود کمااینکه درشورای اول شهر تهران همگان ناظر اثر رفتار غیر معتدل برخی اعضا بوداند وخسارات جبران ناپذیر آن مشی پیدااست وشاید تابحال غیر قابل جبران بوده است.
وامروز برهمگان فرض است تادرراستای منویات ورهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظ اله)باحفظ وحدت وهمدلی وانسجام ملی بدون حب جاه وبغض وکینه ازهمدیگر باشوری انقلابی دردوازدهم اسفند 90چون هشتم اسفند 58 حماسه آفرینی نمایم تاچشم حسودان ومغرضان وطماعان به این ملک ومملکت دربهت وحیرت چون گذشته فرو مانند.
امین مردم محمدامین جلیلوند
روانشناس ومدرس دانشگاه
کلمات کلیدی: انتخابات رهبری اعتدال شگوه حماسه رهنمود
کلمات کلیدی:
((مشاوره تلفنی))
((مزایای مشاوره تلفنی))
تنها با استفاده از تلفن ثابت منزل یا محل کار می توانید با مشاور صحبت کنید.
هزینه رفت و برگشت در ترافیک شهر و بدون نوبت با مشاور در تماس هستید.
* پرداخت هزینه مشاوره کمتر از مراجعه به مراکز خصوصی خواهد بود.
*از سراسر ایران می توانید با ما در تماس باشید.
* در ساعات غیر اداری و به هنگام بحران با تماس با تلفن همراه همیشه در کنار شما هستیم.
جدیدترین شیوه برقراری ارتباط با مشاورین است.
* روانشناس مجرب و با سابقه دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران
در کلیه امور روانشناختی:
خانواده، ازدواج و کودک و نوجوان
راهنمای شماست.
تلفن تماس : 61117587 _ 021
همراه : جلیلوند 09122180459
ساعات تماس : 14-20 همه روزهmajalil@ut.ac.ir
کلمات کلیدی:
شخصیتهای معروف
حبقوق پیامبر
حبقوق پیامبر یکی از پیامبران صاحب کتاب بنی اسراییل و معاصر با دانیال نبی است. وی حدود 2600 سال پیش میزیسته و نگهبان معبد بزرگ یهودیان در اورشلیم بودهاست. حدود سال 590 قبل از میلاد، بختالنصر، پادشاه کلده به اورشلیم حمله کرد و یهودیان زیادی را به قتل رساند و نزدیک به بیست هزار نفر از آنان را اسیر و به شهر بابل پایتخت کلده که نزدیک بغداد فعلی قرار داشت انتقال داد. حیقوق در بین این زندانیان بود و مدت طولانی در زندان به سر برد.
در سال 548 قبل از میلاد کورش کبیر پادشاه ایران به کلده حمله کرد و در جنگی طولانی لشکریان کلده را شکست داد، بابل را تصرف کرد و طی فرمانی دستور آزادی کلیه اسرا و زندانیان یهود را صادرنمود. پس از آزادی از بند اسارت بابلیان، حبقوق به ایران مهاجرت کرد و در شهر تویسرکان (رودآور) ساکن شد و در همین شهر درگذشت.
آرامگاه حبقوق پیامبر در تویسرکان طی قرون متمادی چندین بار بازسازی شدهاست و آخرین بار توسط معمار محمد علی خان میرزایی صورت گرفته است. این آرامگاه یکی از قدیمیترین آثار تاریخی ایران محسوب میشود. هم اکنون آرامگاه این پیامبر زیارتگاه اهالی شهرستان تویسرکان و اقلیتهای دینی سایر شهرهای ایران میباشد.
رضیالدین آرتیمانی
رضیالدین آرتیمانی شاعر معروف عصر صفوی است. مدفن این شاعر بزرگ در قسمت شمالی شهرستان تویسرکان در حوالی میدان هلال احمر واقع شده و دارای استراحتگاه نیز میباشد ساقی نامه معروف او با این بیت آغاز میشود:
الهی به مستان میخانهات |
به عقل آفرینان دیوانهات |
رضی الدین آرتیمانی داماد شاه عباس صفوی می باشد و در محلی به نام همینه در بالای محله جولستان دفن گردیده است. . محله جولستان از قدیمیترین محلات شهرستان تویسرکان میباشد.این محل در اصل خانقاه رضی الدین بوده است.
کلمات کلیدی: