سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانتان، کسی است که عیب هایتان رابه شما هدیه کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
صبح سعادت: سربلندی عدالت ابادانی

تعریف اعتیاد :

صاحب نظران درباره اعتیاد تعاریفی گوناگونی دارند، از جمله اعتیاد را عبارت از تعلق و تمایل غیر طبیعی و مداومی می دانند که فرد نسبت به ماده مخدر یا محرک پیدا می کند            اعتیاد از دیدگاه طب تعریفی دارد مبنی برا ینکه کلمه ی اعتیاد وابستگی به دارو است  یعنی اینکه انسان براثر کاربرد نوعی ماده ی شیمیایی از نظر جسمی و روانی  به آن وابستگی پیدا می کند طوری که بر اثر دستیابی و مصرف دارو احساس آرامش و لذت

می نماید وبا نرسیدن دارو احساس خماری ، دردهای جسمانی ،احساس ناراحتی و بی قراری می نماید .

بعلاوه اعتیاد را به عادت کردن ،خوگرفتن ، خود را وقف عادت نکوهیده کردن نیز معنی کرده اند ویا ابتلا ی اسارت آمیز به ماده ی مخدر که از نظر جسمی و روانی و اجتماعی زیان آور شمرده شود اعتیاد نام دارد .

معتاد :

معتاد کسی است که در اثر مصرف مکرر و مداوم متکی  به مواد مخدر یا دارو شده باشد یا به عبارت دیگر قربانی هر نوع وابستگی دارویی یا روانی  به مواد مخدر معتاد شناخته می شوند.

معتاد به مواد مخدر کسی است که:

 1) جبرا و بدون اختیار به استعمال مواد دست می زند

2)به مواد مخدر و ابستگی جسمی -روانی پیدا کرده و چون خود را به موا د نیاز مند می بیند مجبور است آن را مصرف کند .

3)مجبور است به علت  حالت مصو نیت و تحملی که در جسم و روان او نسبت به ماده ی مخدر ایجاد می شود،مرتباً مقدار مصرف خود و دفعات آن را افزایش دهد.

4)   از همین رو مرتباً جسم و روان خود را مسموم و مسموم تر می کند و روز به روز و بلکه ساعت به ساعت به این مواد کشنده و نابود کننده نیازمند تر و نسبت به آن بی اختیار تر  و وابسته تر می شود .

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 90/7/10:: 6:47 عصر     |     () نظر