سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به عمار پسر یاسر فرمود ، چون گفتگوى او را با مغیره پسر شعبه شنود . ] عمار او را واگذار ، چه او چیزى از دین بر نگرفته جز آنچه آدمى را به دنیا نزدیک کردن تواند ، و به عمد خود را به شبهه‏ها در افکنده تا آن را عذرخواه خطاهاى خود گرداند . [نهج البلاغه]
صبح سعادت: سربلندی عدالت ابادانی

تا به حال در مورد این که چند فرزند، خانواده رویایی شما را می‌سازند فکر کرده‌اید؟ یکی، دو تا یا بیشتر؟...

این روزها بسیاری از زوج‌های جوان بر این باورند که خانواده ایده ‌آل خانواده‌ ای با یک فرزند است و داشتن بیش از یک فرزند در خانواده سطح کیفی تربیت کودک را کاهش می‌دهد اما کارشناسان بسیاری هم وجود دارند که می ‌گویند تک فرزندی گرچه مزایایی دارد، اما معایبی هم به همراه می ‌آورد.

در سراسر جهان میلیون‌ ها زوج جوان وجود دارند که ترجیح می ‌دهند خانواده ‌ای سه عضوی داشته باشند اما میلیون‌ ها زوج دیگر هم هستند که به شمار بیشتر فرزندان اعتقاد دارند و به همین دلیل مهر درست یا غلط کوبیدن بر پرونده موضوعی که شمار موافق ‌ها و مخالف ‌هایش از حد فراوانی حتی در آمارها هم نمی ‌گنجند، غیر‌منطقی به نظر می ‌رسد اما به هر حال مقالات و گفتگوهایی که درباره دلایل داشتن بیش از یک فرزند شکل گرفته ‌اند بیشتر از آنهایی است که اصرار بر تک فرزندی دارند.

 یک فرزند خوب است؟

 زوج‌ هایی که به تک فرزندی معتقدند ممکن است خودشان را قانع کنند که اداره خانواده‌ای سه عضوی برای آنها از نظر اقتصادی به صرفه‌ تر است و در ضمن تک فرزندی به آنها این امکان را می‌ دهد که همه وقتشان را صرف تربیت، پرورش و نظارت بر تنها کودک خانواده کنند.

 تک فرزندها معمولا متکی به خود بار می ‌آیند و یکی یک دانه بودن‌ شان باعث می ‌شود توجه والدین کاملا به آنها معطوف شود اما در عین حال نبودن کودکی دیگر با اختلاف سنی کم نسبت به آنها در خانواده سبب می ‌شود دوران کودکی چندان طولانی نداشته باشند و به سرعت وارد دنیای بزرگسالان شوند و همین ورود زودهنگام به دنیای آدم بزرگ‌ها، در کنار حمایت مالی کامل والدین، شرایطی مناسب را برای پیشرفت اقتصادی این کودکان در بزرگسالی فراهم می ‌کند.

 تا اینجای کار لابد خیال می‌کنید شرایط زندگی یک کودک از این بهتر نمی‌شود و در آستانه پیوستن به گروه طرفداران تک فرزندی هستید اما بد نیست از معایب زندگی این کودکان هم بشنوید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 94/8/14:: 9:8 عصر     |     () نظر