سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شناخت خداوند برترین دانش است . [امام علی علیه السلام]
صبح سعادت: سربلندی عدالت ابادانی

بیش‌فعالی/کمبود توجه (AD/HD): بیش از هر زمان دیگری، برای درمان AD/HD از نوروفیدبک استفاده شده است. 85-80% کودکان مبتلا به AD/HD به وسیله نوروفیدبک بهبودی کامل می‌یابند.

 

اضطراب (Anxiety): بسیاری از متخصصان، بکارگیری نوروفیدبک به منظور درمان اضطراب را یکی از عمده‌ترین موارد و زمینه‌های استفاده از نوروفیدبک می‌دانند.

محققان معتقدند اضطراب یکی از اولین مواردی بوده که به نوروفیدبک پاسخ درمانی مناسبی داده است. نتایج پژوهشی نشان می‌دهد که در حدود 90-80% از بیماران اضطرابی با این روش بهبود یافته‌اند.

 

ناتوانی یادگیری (Learning Disability)، این اختلالات در سنین دبستان شایع هستند. نوروفیدبک در درمان این اختلال تحول بزرگی ایجاد کرده است. در این مورد نوروفیدبک به تنهایی می تواند پاسخگو بوده و  و نیازی به درمان مکمل ندارد. معمولاً با کامل کردن یک دوره درمانی بهبودی ثابتی حاصل می‌شود.

 

اختلالات خواب: اولین تغییراتی که مراجعین عموماً بعد از شروع درمان با نوروفیدبک مشاهده می‌کنند، تنظیم خوابشان است.

بنابراین می‌توان از نوروفیدبک در درمان اختلالات خواب نیز استفاده کرد.

 

صرع (تشنج): در انواع صرع و در مواردی که داروها مؤثر نبوده‌اند و بیماری بسیار مزمن و غیرقابل کنترل بوده است نوروفیدبک موثر است و بنابرگفته محققان، این روش در درمان 70 تا 90% بیماران مبتلا به صرع که تحت نوروفیدبک قرار گرفته اند، درمانی بوده است (برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید).

 

آسیب وسکته مغزی : نوروفیدبک سبب بهبود مشکلات ناشی از آسیب‌ و سکته مغزی می‌شود. از آن‌جمله می‌توان به بهبود در حافظه، سردرد، گیجی و حواس‌پرتی، سرگیجه، مشکلات تمرکزی، اضطراب، افسردگی، تغییرات خلقی، اختلالات خواب، تحریک‌پذیری، مشکلات ادراک بینایی و دیسلکسی اشاره کرد.

 

دردهای مزمن و سردردهای میگرنی: درمانگران و پزشکانی که از نوروفیدبک برای درمان دردهای مزمن و سردردهای میگرنی استفاده کرده‌اند، اعلام کردند که وقوع و شدت حملات میگرن در اکثر موارد با استفاده از این روش کاهش می‌یابد و حتی از بین می‌رود. این روش بخصوص در بیماران با سردردهای میگرنی که به درمان های دارویی پاسخ مناسبی نمی دهند توصیه می شود.

 

افسردگی: در مورد بیماران مبتلا به افسردگی اساسی که هیچ درمانی برای آن‌ها کارساز نبوده، نوروفیدبک در اغلب موارد بهبود دهنده بوده است.

 

سوءمصرف مواد: مطالعات نشان داده است که در مقایسه با درمان‌های موجود برای ترک اعتیاد، درمان با نوروفیدبک از بسیاری از روش‌های دیگر موفق‌تر بوده است. علاوه براین، درمان با این روش وسوسه و ولع فرد را کاهش می‌دهد و در درازمدت احتمال عود و بازگشت را پایین می‌آورد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 91/9/23:: 12:0 صبح     |     () نظر