سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثروت دانش، رهایی بخش و ماندگار است . [امام علی علیه السلام]
صبح سعادت: سربلندی عدالت ابادانی

معتادان را مار نگزیده که سم زدایی می کنیم
14 اصل اعتیاد : سخنرانی در سمینار سراسری اعتیاد ، چالش ها و درمان ها ، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان آبانماه 81

متن سخنرانی

بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم
 فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم
 
اگر غم لشگر انگیزد که خون عاشقان ریزد
 من و ساقی به هم سازیم و بنیادش براندازیم
 
چو در دست است رودی خوش بزن مطرب سرودی خوش
 که دست افشان غزل خوانیم و پای گوبان سراندازیم
 
یکی از عقل می لافد یکی طامات می بافد
 بیا کین داوری ها را به پیش داور اندازیم
 


بله یکی از عقل می لافد و یکی طامات می بافد؟
جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه
چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند

من مهندس الکترونیک بودم و یک محقق در الکترونیک بودم ، از بد حادثه به اینجا پناه آورده ام ، من تمامی پزشکان و روانپزشکان را از صمیم قلب دوست دارم ، انسان را دوست دارم ، علم را دوست دارم ، به من می گفتند تو مهندس برقی ، نباید در علم پزشکی و روان پزشکی و اعتیاد مداخله کنی چون درسش را نخوانده ای ، پاسخ من این بود:
من خود اعتیادم ! من خود مواد مخدرم ! من خود کتاب اعتیادم ! من ویروس اعتیادم ! من خود جرمم ! من خود بیمارم ! من در دم و درمانم ! من 17 سال معتاد حرفه ای بوده ام و قریب پنج سال از اعتیاد آزادورها هستم ، من زبان دارم . خودم خودم را برای شما تعریف می کنم . نقاط ضعف و قدرتم را بیان می کنم ، برای شما می گویم درد چیست و درمان چیست به شما میگویم با روشهای موجود درمان شده ام یا نه ! شما بعنوان عالم و دانشمند قضاوت کنید ، من هر چه می گویم آرزو میکردم پزشک یا روانپزشک بودم تا شما مرا می پذیرفتید ، ولی خداوند نخواست و زندگی مرا بگونه ای دیگر رقم زد و خواست من بیش از 20 سال روی سیستم های پیچیده صنعتی کار کنم و عیب آنها را مشخص کنم ولی در همان حال به اعتیاد کشیده شدم و با کوله باری از بدبختی های اعتیاد عاقبت بفکر عیب یابی خودم افتادم .
تجربیاتم را در کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر منشر نمودم . که تاکنون 5 نوبت تجدید چاپ شده و اکثر نقاط کور درمان اعتیاد در این کتاب شکافته شده و روش جدید درمان اعتیاد ابداع گردیده است .
من دست یک یک شما هموطنان خودم را می فشارم . در 21 ژوئن سال 2000 طبق اعلامیه NIDA سازمان دارویی وابسته به وزارت بهداشت آمریکا، روش درمان اعتیاد ، تدریجی پله ای ، که اینجانب طراحی نمودم ، که درمان اعتیاد با استفاده از خود مواد مخدر بعنوان دارو می باشد ، بعنوان بهترین و کم خطرترین و با راندمان ترین روش اعلام گردید و 15 کشور بزرگ جهان آن را تائید نمودند و اکنون هزاران ، هزار نفر با استفاده از این روش درمان شده اند یا در حال درمان هستند ، برای من گریه آور است که در داخل کشورم هنوز عزیزان از این موضوع اطلاع ندارند و حتی چون من پزشک نیستم روی سخنانم بعضی ها حتی فکر هم نمی کنند، من با اکثر خبرگزاری های معتبر جهان مصاحبه
داشته ام ، با هیئت های علمی انگلستان ، فرانسه ، آلمان ، اسپانیا ، نشست داشته و طبق دلیل روش های آنها را نقد کرده ام و نقاط ضعف آنها را بیان نمودم .
به اولین کنگره پزشکی سراسری ایران در زاهدان مقاله علمی 
صورت مسئله اعتیاد را ارائه کردم که پذیرفته شد در آن مقاله روش های درمان اعتیاد موجود را مردود اعلام کردم .
اکنون طبق بخشنامه مرکز دانشگاه آزاد این مقاله و سایر مقالات من برای استفاده استادان و دانشجویان به بیش از 150 دانشگاه ارسال شده است ، در بیش از 20 دانشگاه سخنرانی داشته ام . اکنون 
دبیر کل کنگره 60 و عضو هیئت مدیره آن هستم ، مرکز تحقیقاتی و گروه درمانی کنگره 60 را بنیان نهادم و تمامی روش ها و قوانین آن را مکتوب نمودم .
کنگره 60 هم اکنون یکی از موفق تریم نوع گروه درمانی در سطح جهان می با شد ، همه روزه دانشجویانی برای تحقیق نزد من می آیند و رساله خود را می نویسند هم اکنون صدها نمونه که به درمان قطعی رسیده اند ، تریاک ، هروئین ، ترزیق و قرص و اعتیادهای وحشتناک نزد من می باشند و آماده هستند هر کجا که بگوئید بیایند و سخن بگویند مگر برای اثبات هرگونه علم یا سخن علمی راهی جز بوته آزمایش و تجربه وجود دارد؟
اکنون در هفته 14 جلسه گروه درمانی کنگره 60 در 5 نقطه تهران برگزار می شود که حداقل افراد گروه از 50 نفر تا 400 نفر می باشند و همه خدمات بصورت رایگان ارائه می گردد.

ما سر شوریدگان را به کجا باید شد !
معتادان را مار نگزیده که سم زدایی می کنیم !


سم امر نسبی است و سم زدایی در پزشکی کاربرد ویژه ای دارد.
مواد مخدر برای کسانیکه آن را مصرف نمی کنند سم است و حتی اثر کشنده دارد اما برای فرد معتاد که هر روز آن را مصرف می کند مثل سم عمل نمی کند .
اعتیاد مسمومیت مزمن نیست ، هر کس این تعریف را ارائه نموده است مفهوم سم و اعتیاد را نشکافته است .
اعتیاد : جایگزینی مزمن است . چون مواد مخدر خارجی دقیقاً جایگزین سیستمهای تولید کننده مواد شبه افیونی و سیستم درد بدن شده است ، ( مثل : اندروفین ها ، دینورفین ها و آنکفالین ها و ...)
این تعریف « مسمومیت مزمن » جهانی را گمراه نموده است چون در این تعریف ، مسئله سم مطرح می شود و فردی که سم مصرف کرده باید سم زدایی شود.
ما اگر بخواهیم شخص معتاد به مواد مخدر را سم زدایی کنیم نیازی به روشهای آنچنانی و پر هزینه نیست . کافی است نصف قاشق چایی خوری جوهر لیمو در آب حل نمائیم و یا یک استکان آب لیمو و یک کاسه ترشی به فرد معتاد بخورانیم تا ظرف مدت کوتاهی سم زدایی شود. دیگر نه نیاز به بیهوشی می باشد و نه جراحی مغز و نه تعویض خون و غیره ....
اما در تعریف جایگزینی ، جایگزین مطرح می شود ، مواد مخدر جایگزین مواد شبه افیونی بدن شده و نباید جایگزین را به یکباره حذف نمائیم .
ما زمانی می توانیم جایگزین را حذف کنیم که سیستم تولید کننده مواد شبه افیونی بدن راه اندازی شده با شد.
امروز در سطح جهان معتادان خواستار و علاقمند به درمان و رهایی از اعتیاد را گروه گروه به مسلخ سم زدایی می برند و چون جواب نمی گیرند می گویند : اعتیاد درمان ندارد و معتاد اراده! ؟
کسی نیست سئوال کند : خارج کردن ترکش بمبهای جنگی از یک شهری که 10 سال تمام بمباران شده چه اثری روی خرابیهای تاسیسات شهری دارد ، و خارج کردن بقایای بمبهای مواد مخدر از جسم شخص معتاد ، چه اثری روی تخریبهای جسم او دارد. مضافاً به اینکه جسم انسان ، خود به خود سه روزه بقایای مواد مخدر را از جسم معتاد خارج می کند ولی ما بدون توجه به مکانیزم جسم ، مواد جایگزین را خارج می کنیم و زلزله ای را در حدود 8 ریشتر در جسم معتاد بوجود می آوریم که اثرات بسیار مخرب و نابود کننده دارد!

 


کلمات کلیدی: سم زدایی اعتیاد


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 91/7/10:: 12:0 صبح     |     () نظر