سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ مؤمنان نزد خداوند متعال، کسی است که در راه فرمانبری خدا بکوشد، خیرخواه امّت پیامبرش باشد، در عیب هایش بیندیشد و آگاه گردد، خِرد ورزد و عمل کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
صبح سعادت: سربلندی عدالت ابادانی



زمانی که  پایه گذار و موسس کنگره 60 پس از 17 سال اعتیاد ، در رمضان 1417 با الهام از ماه مبارک رمضان ،  اقدام به تثبیت مقدار مصرف خود نمودند و در ادامه ،  با کاهش پله ای و تدریجی مصرف  ، درمان تدریجی اعتیاد خود  را آغاز نمودند، همزمان و همگام با این موضوعات اقدام به نوشتن و ثبت تجربیات لحظه ای  و روزانه خود نمودند. هر اتفاقی که می افتاد و هر وضعیت و تغییری را که احساس می نمودند می نوشتند . شاید آن موقع خودشان هم نمی دانستند  که چه حرکت عظیمی را آغاز کرده بودند .

مسئله ای که با جرات تمام ، آن را کشف صورت مسئله اعتیاد می دانیم و ابداع روش درمان تدریجی با کاهش پله ای و تدریجی مصرف  با استفاده از تریاک به عنوان دارو .

 مطالبی را که آن روزها آقای مهندس دژاکام از حالات و تجربیات روزانه خود می نوشتند ، می رفت تا در آینده برگ برگ کتابی را تشکیل دهند که الگویی کامل برای درمان اعتیاد حتی در سطح جهان باشد . کتاب عبور از منطقه60 در جه زیر صفر که امروز به چاپ هشتم خود نزدیک می شود ، بیش از 35 هزار نسخه از آن تا کنون چاپ و توزیع شده است .

این کتاب یکی از مفید ترین و قوی ترین کتاب های حوزه اعتیاد و درمان می باشد ، که در بیانی بسیار ساده و قابل فهم برای تمام سطوح ، مهمترین و علمی ترین مسائل  و گره های درمان اعتیاد را باز می کند ، بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر توانسته اند با استفاده از راهنمایی این کتاب که بر مبنای تجربیات عینی و مستند به رشته تحریر در آمده است ، اعتیاد خود را درمان کرده و به رهایی برسند .


زمانی که کنگره 60 در شهریور 78 فعالیت خود را آغاز کرد و در ادامه ، شمار زیادی از مصرف کنندگان مواد مخدر برای درمان اعتیاد خود ، به کنگره 60 مراجعه نمودند ، وجود منابعی که بتواند در کنار جلسات و کلاس های آموزشی ، پاسخگوی سوالات و نیازهای مراجعان باشد به شدت احساس می شد  و تقاضای زیادی برای دریافت و استفاده از علم و دانش کنگره 60 در درمان اعتیاد وجود داشت .به همین دلیل موسس کنگره 60 و نویسنده کتاب عبور از منطقه 60 در جه زیر صفر تصمیم گرفتند با چاپ و توزیع  این کتاب و در ادامه با نوشتن مقالات علمی دیگر از جمله صورت مسئله اعتیاد ، روش های ترک و آنچه خانواده ها باید بدانند ، سم زدایی یا سم نزدایی و اعتیاد ، در مان و راهکار های مناسب ، پاسخگوی این نیاز ها باشند .

ضمن اینکه این مقالات در معتبرترین نشست های علمی و دانشگاهی در حوزه تحقیقات  اعتیاد و درمان آن نیز  ارائه شده است ،  تا کنون پاسخ گوی بسیاری از سوالات مصرف کنندگان مواد مخدر ، خانواده ها  و سایر اقشار جامعه در خصوص موضوع اعتیاد و درمان آن بوده است .
با گسترش کمی و کیفی فعالیت های کنگره 60  و افزایش مراجعان ،  نشریات کنگره60 نیز به آرامی شکل گرفت و امروز  در واحد های انتشاراتی کنگره 60 درتمامی شعب ، شاهد ارائه نشریاتی هستیم  که راهنمای مصرف کنندگان مواد مخدر برای درمان اعتیاد می باشد.

در حال حاضر نشریات کنگره 60 عبارتند از :

کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر ، مقالات علمی ، صورت مسئله اعتیاد ،  روش های ترک و آنچه خانواده ها باید بدانند ، مقاله علمی سم زدایی یا سم نزدایی ، مقاله علمی( اعتیاد ، درمان ، راه کارهای مناسب )، جزوه جهان بینی 1 ، جزوه جهان بینی 2 ، وادی ها از شماره 1 تا شماره 11 ، مانیفست کنگره 60 ، راهنما و راهنمایی در گنگره 60 و سخنرانی های متعدد مهندس حسین دژاکام در خصوص موضوعات مختلف در حوزه اعتیاد و درمان آن که به صورت نوار کاست و یا CD ارائه می شود .

مصرف کنندگان مواد مخدر که خواهان رهایی از دام اعتیاد هستند با استفاده از نشریات فوق می توانند به طور کامل از چگونگی بیماری اعتیاد و نحوه درمان آن با استفاده از متد درمان تدریجی کنگره 60 آگاه شوند و حرکت خود را برای درمان اعتیاد ، آغاز  نمایند حتی اگر توان و شرایط حضور در جلسات کنگره 60 را نداشته باشند ، بسیارند افرادی که از سراسر کشورمان اقدام به تهیه نشریات و بسته آموزشی کنگره 60 برای درمان اعتیاد خود نمودند و با کمک آن ها  از دام اعتیاد رها شده اند  . البته نقش راهنما نیز در این حرکت بسیار بسیار موثر است که در زمان خودش اشاره خواهیم کرد .

ماه رمضانی که من درکنگره دیدم ومیبینم هیچ جایی به این شکل 

ندیدم واین حس وعشق خودم میباشد .

درهر صورت ما میخواهیم حال خوش داشته باشیم واین ماه به ما 

این حال خوش رامیدهد .

در کنگره میگویند کسی که در سفر اول میباشد باید جیره ویا داروی

درمانی خود رامصرف کند واگر دوست داشت روزه هم بگیرد طبق 

همان قانون خودش .

عبادت فقط به روزه گرفتن نیست خیلی از موارد دیگر میباشد که با

عبادت ارتباط مستقیم دارد مانند نوازش کردن ایتام مال مردم را نخوردن

غیبت نکردن و.... روزه گرفتن درست است ولی باید طبق قانون خودش

وروی اصول روزه بگیریم موارد خودش را رعایت کنیم وبه اطرافیان وبه

خصوص به خودمان صدمه نزنیم وبا یک حال خوش روزه بگیریم .

حتی کسی که روزه نمیگیرد وقتی تا افطار جلوی خودش را میگیردو

خیلی کارها را انجام نمیدهد به یک حال خوش میرسد .

باید بدانیم که ماهم یک سهمی در ماه مبارک داریم وباز هم میگویم 

که ماه مبارک فقط گشنه گی نیست باید طبق اصول رفتار کنیم


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 91/5/23:: 12:0 صبح     |     () نظر