سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! قلبم را از محبّت نسبت به خودت، ترس از خودت، تصدیق و ایمان به خودت، هراس ازخودت و شوق به خودت، لبریز ساز، ای صاحب جلال وکرامت! [ـ امام صادق علیه السلام]
صبح سعادت: سربلندی عدالت ابادانی

 صبح سعادت(4) نویسنده : محمدامین جلیلوند.

5- هرانتخابی که می­کنید مثلاً انتخاب افکاری که به آن
می­اندیشید، دارای نتایج و عواقبی هستند. زمانی که شما رفتار یا فکر خاصی را انتخاب می­کنید درحقیقت خود شما، نتایج و عواقب آن را انتخاب کرده­اید.(دقت درموقع انتخاب).

    6 مردم کاری را انجام می­دهند که نفع یاسودی برایشان داشته باشد، بنابراین مشخص کنید که رفتار شما چه منافعی برای­تان دارد و یارفتار دیگران چه منافعی برایشان دارد؟ منافع حاصل ازیک رفتار به خصوص را مشخص کنید، چون شما نمی­توانید رفتاری را ترک کنیدیاادامه دهید     مگر این که از منافع حاصل از آن رفتار آگاهی پیدا کنید.(بررسی سود و زیان).

7 تابه وجود مسئله­ای اقرار و اعتراف نکرده باشید نمی­توانید آن را تغییر دهید. پس سعی کنید در ارتباط با زندگی و افراد، با خودتان صریح وشفاف باشید اگرنخواهید و یا نتوانید که آگاهانه به رفتارهای منفی، ویژگی­های شخصیتی و الگوهای زندگی­تان اقرار و اذعان داشته باشید، پس نمی­توانید آنها را تغییر دهید. اقرار و اعتراف کردن به چیزی، درحقیقت سیلی­زدن به خودتان به هنگام مواجهه با واقعیت است و این که شما هزینه و تاوان هرکاری رامی­پردازید، به خودتان دروغ نمی­گویید، انکار نمی کنید وحالت تدافعی هم نمی­گیرید.(واقع بینی).

8 در زندگی به عمل شما است که پاداش داده می­شود، پس تصمیم تان را بادقت اتخاذ کنید و سپس عمل کنید و به یاد داشته باشید که به افکار بدون عمل دراین جهان اهمیتی داده نمی­شود.(تاداخل استخر نشوی ازکنار استخرشنایاد نمی گیری).

9- آگاهی، درک و درایت خود را به فعالیت­های هدف دار، با معنی و سازنده مبدل کنید زیرا در غیراین صورت ارزشی نخواهد داشت. خود و دیگران را براساس خواسته­ها و یا
گفته­ها ارزیابی نکنید بلکه براساس عملکرد ارزیابی کنید.

10- برای اینکه از وضعیتی که درحال حاضر در آن به سر
می­برید، خارج شده و به جایی که می خواهید برسید، سختی و زحمت را تحمل کنید.

11 آنچه هست، واقعیت محض نیست، بلکه فهم و درک ما از آن واقعیت است که وجوددارد. پس پنجره­ها یادریچه­هایی را که شما از طریق آن به این دنیا نگاه می­کنید بشناسید و گذشته خود را بدون اینکه کاملا تحت کنترل آن قرارگیرد، بپذیرید.

12- شما فقط از طریق فهم و درک خودتان است که این دنیا را می­شناسید و تجربه می­کنید و توانایی این کار را نیز دارید که خودتان چگونگی درک خود را از هر واقعه­ای، انتخاب کنید. چون همه ما دنیا را از طریق پنجره­های شخصی خودمان می­بینیم، این امر بر چگونگی تعبیر و تفسیر ما از وقایع و پاسخ­های داده شده به ما تاثیر می­گذارد. بنا براین عواملی را که برنوع و طرز نگاه شما موثرهستند، بشناسید تا بتوانیدعکس­العمل مناسبی در برخورد با آنها نشان دهید. بر مبنای داشته­ها برنامه­ریزی نمائید. با امید به آینده پر از امید و روشنائی. مطمئن باش هیچ مانعی در مقابل اراده انسان تاب نمی آورد می­دانید که خواستن توانستن است اما باید ازحرف به عمل بپردازید (زعمل کاربرآید به سخن ... نیست ) معمولا قدم اول در هرکاری دشواراست اما اگر شروع کنی موفق می­شوی.

 صبح سعادت (سعادت= سربلندی تمام، عدالت گسترده و آبادانی همه جانبه درتفکروتدبربرای پیشرفت).

و السلام علی من اتبع الهدی. (طه، آی? 47) و درود بر آنکس که از راه راست پیروی نماید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 90/9/1:: 12:56 عصر     |     () نظر