سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، شخصِ آزرمگینِ بردبارِ عفیفِ خودْ نگهدار را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
صبح سعادت: سربلندی عدالت ابادانی

  

 

پس خوراند زیستی ( بیوفیدبک) شیوه ای تکمیل کننده و جایگزین برای دارو درمانی است که در آن  شما می آموزید عملکردهای بدن از جمله ضربان قلب را با کمک ذهنتان کنترل نمایید. در بیوفیدبک شما به حسگرهای الکتریکی وصل می شوید که به شما کمک می کند اطلاعاتی درباره بدن خود را  (bio) دریافت و اندازه گیری نمایید (feedback) ، حسگرهای بیوفیدبک به شما می آموزد که چگونه تغییرات ظریف و ماهرانه ای در بدن خود، مثلاً آرام کردن برخی ماهیچه ها انجام دهید تا به آنچه می خواهید ، برای مثال کاهش درد، برسید.

در اصل بیوفیدبک وضعیت سلامت و عملکرد فیزیکی ، به شما قدرت استفاده از افکار برای کنترل بدن را می دهد. بیوفیدبک اغلب به عنوان یک شیوه آرمیدگی بکار می رود.

به چه منظور انجام می شود؟

بیوفیدبک که گاهی آموزش بیوفیدبک نامیده می شود، برای کمک به درمان بسیاری از موضوعات جسمی و ذهنی بکار می رود. از جمله:

  • اضطراب یا استرس
  • آسم
  • عوارض جانبی شیمی درمانی
  • یبوست
  • مشکلات قلبی
  • فشار خون بالا
  • بی اختیاری ادرار و مدفوع
  • سندرم روده تحریک پذیر
  • درد
  • عملکرد جسمی
  • بیماری رینودز

بیوفیدبک به دلایل مختلفی مورد درخواست افراد می باشد :

  • ناخواسته و مزاحم نیست.
  • نیاز به داروها را حذف می کند یا کاهش می دهد.
  • برای آنهایی که در وضعیت خود تحمل دارو ندارند، می تواند درمانی جایگزین باشد.
  • وقتی داروها خوب جواب نمی دهند ، می تواند گزینه دیگری باشد.
  • در برخی شرایط هنگام بارداری ، می تواند جایگزین داروها باشد.
  • به افراد کمک می کند کنترل سلامتی خود را بدست گیرند.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 91/9/14:: 12:0 صبح     |     () نظر

 




 

چگونه خوشحال تر و با انرژی تر و شاداب تر باشیم

بلند بخند

 


کار ومسئولیت  در قبال خانواده باعث احساس استرس میشود؟   چیزهایی دروبر مان قرار دارد که سریعا ما میتوانیم تنش خود را کاهش دهیم. شما میتوانید با دیدن بک فیلم کمدی همراه با دوستانتان زمان شادی را با هم داشته باشید.هر بار شما با تنفس عمیق ، سطح اکسیژن را در اندام خود راافزایش میدهید، که این امر منجر به  افزایش جریان خون شده و استرس نیز کاهش می یابد. در واقع، حتی تنها با فکر کردن در مورد داشتن یک خنده خوب  میتوانید سطح استرس را کاهش دهید.


داشتن حیوانات خانگی


حیوانات خانگی  نه تنها به شما عشق بدون قید و شرط میدهند، بلکه برای سلامت روان شما نیز خوب است. هنگامی که شما حیوان خانگی خود را حتی فقط برای چند دقیقه در کنار خود داشته باشید، انتقال دهنده های احساس خوب و هورمونهایی مانند سروتونین، پرولاکتین و اکسی توسین ترشح میشوند. در همان زمان، باعث کاهش میزان هورمون های استرس مخرب می شوند.این مسئله می تواند به معنای کاهش فشار خون، اضطراب کمتر، و حتی افزایش ایمنی در ارتباط باشد.

البته با رعایت اصول نجاست و پاکیزگی محیط و جدا کردن محل زندگی حیوانات.


تمیز ومرتب کردن وسیله ها



نا مرتب بودن اطرافمان باعث افزایش استرس در ما میشودو بر اضطراب می افزاید . فضای منظم می تواند احساس رضایت بخش و ترمیمی داشته باشد.به علاوه دیده شده که تمیز کاری  دربهار، ورزشی خوب است که باعث سوزاندن بیش از 250 کالری در ساعت میشود.


دیدن چمن وتمرکز برآن

 


بوی چمن تازه در واقع باعث می شود که شما احساس آرامش بیشتری کنید. دانشمندان می گویند :چمن تازه قطع  شده از آزاد شدن هورمون های استرس در مغز جلوگیری میکند. فقط از جایی که با ماشین چمن زنی در حال بریدن چمن هستند بپرهیزید زیرا که صدای ماشین بر استرس شما می افزاید.


آب پرتقال تازه بنوشید


نوشیدنی ترش مزه  به طور معجزه آسایی میتواند در کاهش میزان استرس به شما کمک کند وبهتر است که آن را به طور منظم در برنامه غذایی خود بگنجانید. پژوهشگران می گویند ویتامین C ممکن است به ما برای کنترل و مدیریت استرس به طور موثرکمک کند، و با کاهش سطح هورمون های استرس مانند کورتیزول نیز در ارتباط است.

غذاهای غنی از ویتامین C مانند: آب پرتقال، آب گریپ فروت، توت فرنگی، فلفل قرمز شیرین می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما نیز کمک کند.


آواز خوندن

 


در حال رانندگی گوش دادن به موسیقی و یا خواندن هنگام حمام کردن میتواند به شما کمک کند مهم نیست که با چه  لحنی شما آواز می توانید بخوانید مهم این است که در شما احساس شادی ایجاد میکند. در اعضای وابسته به گروههایی که آواز دسته جمعی  می خواندند که مورد مطالعه قرار گرفتند گفتند: آواز خواندن آنها در خلق و خوی بهتری قرار میدهد و در آنها احساس استرس کمتری به وجود میاورد . آواز خواندن می تواند برای تنفس بهتر ، و همچنین به عنوان کمک به قلب شما و سیستم ایمنی خوب داشتن کمک کند.


پیاده روی کردن


ورزش یک راه عالی برای تسکین استرس است وبه بدن شما در تولید اندورفین (انتقال دهنده های عصبی در مغز که به شما احساس خوب میدهد) کمک می کند. همچنین شما را مجبور به تمرکز می کند، فراموش می کنید که چه چیزهایی شما را مضطرب  میکند.

ورزش در هوای آفتابی و گرم، می تواند خلق و خوی شما را افزایش دهد و اگر شما به مدت حداقل 30 دقیقه،هر روز سریع راه بروید تغییرات را در خود احساس خواهید کرد .  توصیه میشود ورزش را روزانه انجام دهید تا به کلی استرس از شما دور شود.


آدامس جویدن



جویدن آدامس می تواند کاری بیش از یک نفس تازه  را برای شما انجام دهد . با توجه به تحقیقات، جویدن آدامس نیز به نظر می رسد به منظور کاهش استرس و اضطراب، و همچنین بهبود عملکرد ذهنی مفید باشد. و با جویدن آدامس میتوانید استرس واضطراب خود را تخلیه کنید.


رابطه جنسی مشروع


وقتی که شما استرس دارید شادی وداشتن لحظه های شاد آخرین چیزی است که در ذهن خود دارید و مرور میکنید. اما داشتن رابطه جنسی است که در واقع یک راه بسیار خوب برای از بین بردن تنش و تسکین استرس است. روابط جنسی فشار خون را کاهش می دهد،  باعث افزایش اعتماد به نفس، و افزایش احساس صمیمیت با شریک زندگی تان میشود. همچنین می تواند به شما به خواب بهتر کمک کند.


یک نفس عمیق بکشید


داشتن تنفس صحیح وعمیق میتواند شما را از داشتن استرس دور کند ،حتی بوییدن یک عطر خوشبو ویا یک گل در کاهش سطح هورمون استرس میتواند موثر باشد.

 

 

م

 

 

 

 

 

 

ا 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 91/9/12:: 11:38 صبح     |     () نظر

نکات اساسی درارتباط با بهبودوسلامت اجتماعی : حال عزیزان اگر تمایل به ارتقاء سلامت روان خودوهمسرتان وپایداری نظام خانواده وبرخورداری ازخانواده وجامعه سرآمد،پایدارو مستحکم وکارآمد دارید ودرصدد تربیت فرزندان شکوفا هستید وایجاد رابطه‌ای صمیمانه درسردارید به نکات زیر توجه خاص داشته باشید. وعمل نمائید :

 

1-    زنان را درک کنید:   شما باید نیازهایشان، عواطفشان، شادی، ناراحتی، سرزندگی، کسالت و خوب و بدشان را درک کنید. به ویژه اگر مورد بی مهری قرار گرفته‌اند، باید موقعیت آنان را درک و با آنان همدلی نمایید.

 

 

2-    زن‌ها گفتگو را دوست دارند:    زن با صحبت کردن تخلیه می‌شود. اگرچه به نظر شما او در صحبت کردن افراط می‌کند، هرگز او را از گفتن باز ندارید.

3ـ گوش دهید:   به صحبت‌هایش به دقت و با توجه گوش دهید و صمیمانه نگاهش کنید .

4ـ از بیان راه‌حل‌های کوتاه و قطع گفتار او خودداری نمایید:    با سرعت چاره‌جویی و تدبیر نکنید. زن نمی‌گوید که شما چاره‌جویی کنید بلکه می‌گوید تا مسئله را بیان کرده باشد، برای مثال :   می‌گوید سرم درد می‌کند. نگویید: برو دکتر. بگذارید به صحبت‌ها ادامه دهد.

5- از او بخواهید تا بیان کند:    نه تنها از گوش کردن اجتناب نکنید، حتی از او پرسش هم بکنید تا بیشتر توضیح دهد و حرف بزند.

6- زن به توجه نیاز دارد:   به او توجه کنید، به نیازهایش، به لباس‌هایش ، به فعالیت روزانه‌اش. برای مثال وقتی او کفش تازه خریده و به شما می‌گوید چطوره؟ فقط با یک کلمه (خوبه) نظر خود را ندهید. این نادرست است. شما باید به وجد بیایید. به دقت نگاه کنید و بگویید: برای پای تو زیباست.

7- زن دوست دارد مرد مقتدر باشد: ضعیف نباشید. همان قدر که مردان از قدرتمند بودن لذت می‌برند، زنان هم از تماشای قدرت مرد لذت می‌برند.

8- زن دوست دارد که به او احترام بگذارید:    احترام به زن برای او خیلی لذت‌بخش است.

 

 9- زن از اینکه مورد علاقه است لذت می‌برد:   اساساً زن بیش از مرد، به صمیمیت نیاز و توجه دارد، با او صمیمی شوید و احساس دوست داشتن خود را در گفته‌ها و رفتار به او نشان دهید. مثلاً با کلام و صوت زیبا او را صدا کنید. در خانه و در حضور او لباس تمیز بپوشید.

10- زن به اعتبار نیاز دارد:   احترام و توجه شما به او اعتبار می‌دهد. به ویژه در حضور دیگران و تا حد زیادی این شما مردها هستید که به او اعتبار می‌دهید.

 11ـ  به زن قوت قلب بدهید:   به او بگویید که دوستش دارید، بگویید که همیشه حمایتش می‌کنید، بگویید که تنهایش نمی‌گذارید، بگویید که حجم عمده‌ای از مشکلات زندگی رااو به دوش می‌کشد، بگویید که او کانون محبت است و خانه بدون او روح ندارد.

12ـ هرگز همسر خود را با دیگران مقایسه نکنید.

   در حضور همسرتان از زنان دیگر چه به صورت تمجید، یا انتقاد و ایراد صحبت نکنید. این مسئله حساسیت آنها را برمی‌انگیزد.

   مثال: آن خانم متین و با وقار بود یعنی تو به اندازه او متین نیستی و از نظر من بر تو ارجحیت دارد، با این سخنان اگر چه منظوری نداشتید، اما به زندگی صمیمی شما آسیب می‌رساند.

13‌ـ همسر خود را با القاب زیبا و پسندیده مورد خطاب قرار دهید.    چنان که رسول خدا (ص) همسرش را حمیرا (گل سرخ) خطاب می‌کرد.

 14ـ محبت: به شکل مستمر محبت خود را به او ابراز کنید و گاهی از طریق هدیه دادن به مناسبت‌های مختلف (سالگرد ازدواج، تولد )به همسرتان، آن را عملاً تایید کنید.

15ـ از خود گذشتگی:    در زندگی گذشت و از خودگذشتگی را پیشه کنید.

16ـ صفات نیک ومثبت :   سعی کنید فهرستی از قابلیت‌ها و صفات نیک ومثبت  همسرتان را در نظر بگیرید و با آنهاازاو تمجید و تعریف کنید.

 چند توصیه به مسئولین امر: باعنایت به وظیفه اصلی مادر، تربیت فرزندان و حضور بیشتردر خانه‌ است، گرچه نقش زنان در دو بخش آموزش و پزشکی در اجتماع لازم است، اما در بخش‌های دیگر حضور آنان ضرورت ندارد. به عنوان مثال زنان در بخش فنی و مهندسی می‌توانند از درون خانه خدماتی به جامعه ارائه کنند، بنابراین پیشنهاد ایجاد مشاغل خانگی با توسعه دورکاری مطرح می با شد تا زمینه حضور زنان در اجتماع یا خانواده،‌ باانتخاب خود آنها میسر گردد. و با توجه به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزشی- معنوی می باشداهمیت موضوع بیشتراست. ازطرفی یکی از آسیب‌های اجتماعی متوجه زنان بی‌سرپرست یا بدسرپرست است که باکمبود شغل متناسب مواجهه اند. لذا باید مشاغل خانگی جدیدی را متناسب با وضعیت زنان سرپرست خانوار ایجاد کرد؛ تا آن‌ها با حضورشان در جامعه، سرپرستی خانواده را از دست ندهند و آسیبی متوجه فرزندانشان نشود. 

درنتیجه با اطلاع‌رسانی صحیح، ایجاد خودباوری، افزایش هویت معنوی و دینی و گسترش فرهنگ اسلامی-  ایرانی اصیل، می‌توان زنان وجامعه را از آسیب‌های اجتمایی دور نمود؛ که در این راستا ، بهبودامنیت اجتماعی و شیوهای صحیح مقابله با تهاجم فرهنگی از وظایف عمده همه مسئولان بخصوص متولیان بهداشت روان وپیشگیری ازاختلالات اجتماعی است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 91/8/6:: 12:0 صبح     |     () نظر

بنام خالق یکتا

مقدمه: همزمان باسالروز ازدواج مبارک امام علی (ع) وحضرت زهرا (س) (سال دوم هجری قمری ) و با توجه به اهمیت وتاثیرنقش  مادران  درسلامت وسعادت جامعه اسلامی مطالب زیر پیرامون بهبودبهداشت روان زنان بر سلامت اجتماعی ارائه می شود؛ امنیت روانی اجتماع دراین بزنگاه ازدوران معاصرکه جامعه درحال گذار از سنت به صنعت یا مدرنیته است بدون شک با دختران ومادران می باشد. زن موجودی ظریف،بااحساس وعاطفه قوی است که خداوندمتعال اورا آفرید تابخشی ازباررسالت تعلیم وتربیت جامعه رابردوش گیرد ودرمسیر کمال گام بردارد.خداوند زن که مظهر جمال الهی است را آفریدواورامایه آرامش وسکون همسرونهایتا جامعه قرارداد،تاخانه وخانواده رادرسایه عطوفت و رحمت ومودت ،مایه بقای زندگی اجتماعی گرداند.دین اسلام زن راازجایگاه زن بودنش موردتقدیرقرارمی دهد.علی (ع) به نقل ازپیامبردراین مورد می فرماید"احترام بانوان را پاس نمی داردمگرکسی که بزرگوار وکریم است وبه ایشان اهانت نمی نماید مگرکسی که پست وفرومایه است." درجایی به نقل ازامام پارسایان علی (ع)آمده است که دوستی تمام عالم بیرون از محیط خانه برای مردان درصورت فقدان دوستی در منزل بی فایده است وبرعکس دشمنی تمام عالم بیرون درصورت دوستی همسرآزارنده نمی باشد ؛آیاتابحال ازخود پرسیده اید چرا؟

     امنیت روانی اعضای خانواده در محیط خانه وجامعه به آسایش وآرامش خانمها مربوط می شود، آسیب هویتی زنان، یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که از طریق شبیخون فرهنگی، زنان را در سطح اجتماع تهدید می‌کند.

زنان باید از تمامی ظرفیت‌ها و توانایی‌ها برای رشد و تعالی خود استفاده کنند؛ همچنین سیستم‌های تعلیم و تربیت و سیستم‌های آموزشی برای زنان باید طبق موازین ودیدگاه پیشرفته دین مبین  اسلام باشد.
 بهداشت روانی  :   بهداشت روان حالتی از رفاه است که در آن فرد توانایی هایش را باز می شناسد و قادر است با استرسهای معمول زندگی تطابق حاصل کرده از نظر شغلی مفید وسازنده باشد و به عنوان بخشی از جامعه با دیگران مشارکت وهمکاری داشته باشد . عواملی همچون بیکاری، اختلاف با همسر، اعتیاد، طلاق و فوت‌ همسر از جمله مواردی است که در زندگی زنان، اختلال به وجود می‌آورد.

 عوامل موثر بربهداشت روان: عدم برآورده شدن نیازهای  اولیه، ناکامی، استرس، مشاجره زن ومرد، مسائل اجتماعی و رسانه های جمعی از عمده ترین  عوامل تاثیرگذاران بر بهداشت روانی مردم هستند .

سلامت روان چیست ؟   تامین و حفظ سلامت روانی، فردی و اجتماعی به طوری که فرد بتواند فعالیت‌های روزمره خود را به خوبی انجام دهد، با افراد خانواده و محیط خود ارتباط مناسب برقرار نماید، و رفتار نامناسب از نظر فرهنگ و جامعه خود نداشته باشد.

ارتقاء سلامت روان زنان چیست؟    فرایند توانمندسازی زنان به گونه‌ای که زنان بتوانند نه تنها در سلامت خود نقش داشته باشند بلکه باعث افزایش و بهبود آن نیز شوند.   توانمند سازی زنان فرایندی است که طی آن زنان برای غلبه بر موانع پیشرفتشان ،فعالیت هایی را انجام می‌دهند که باعث تسلط آنها بر تعیین سرنوشتشان می‌شود. 

    تامین این سلامتی ابعاد متفاوتی دارد که بخشی به عهده جامعه ، والدین و فرزندان و بخشی به عهده مسئولان می‌باشد و در این میان نقش مردان ومتولیان امور جامعه در ارتقاء سلامت روان زنان از اهمیت خاص و چشمگیری برخوردار می‌باشد. نقش مادری زن اگر به خوبی مورد توجه قرارگیرد زن را درجایگاهی بسیار بالاتر و موثرتر از مرد درجامعه انسانی قرار می دهد .

مقام زن به ویژه نقش مادری او در پیشگاه خداوند و اولیای دین بسیار والا و ارزشمند است . پیامبر گرامی (ص) می فرماید : بهشت زیر پای مادران است. آنگاه که قرآن کریم در صدد احترام پدر و مادر بر می آیدبه دو بیان از آنها یاد می کند در یک بیان تعبیر به والدین کرده و هر دو را مورد احترام و تکریم قرار می دهد . ولی در بیان اختصاصی به  ،تکریمی خاص از مادر می پردازد (مثلا نزول سوره ای درقرآن بنام  نسا یک نمونه است). جالب آنکه این سخن حضرت حق ، تذکر یک وظیفه اختصاصی را بیان می کند ، بلکه بیانی حق شناسانه و تشکر آمیز   از زن ، به عنوان مادر است . این تشکر اختصاصی حضرت حق از زن در برابر مرد ، نشان از تکریم مادر بودن و بزرگی منزلت وی دربارگاه قدس الهی است . به راستی میان آنچه در نگاه اسلام از مقام و منزلت زن دیده می شود با آنچه تفکر مادی گرای مغرب زمین به ارمغان آورده تفاوت بسیاروجود داردیا خیروچرا ؟ .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 91/8/6:: 12:0 صبح     |     () نظر

 

?نخستین وظیفه هنجارهای اخلاقی یک جامعه تنظیم روابط دو جنس مرد و زن بر پایه?های مناسب است.
انسانی ترین عمل تنظیم این روابط، همان ازدواج است که می?توان آن را به عنوان اتحاد زن و مرد برای بهبود و پیشرفت آینده تعریف کرد. ازدواج توافق و پیوندی است بین زن و مرد که زیربنای آن یک نیاز بیولوژیکی و زیستی است و پیدایی خانواده معلول نیاز به دیگران و تداوم آن در گروی کارکردهای آن است.
خانواده پایه اساسی اجتماع و سلول سازنده زندگی است و در وسیع ترین مفهوم کلمه، خاستگاه اعضای خویش و پناهگاه آنان است. خانواده نهادی است که به اعضای خود احساس امنیت و آرامش می?بخشد و طی هزاران سال پایدارترین و مؤثرترین وسیله حفظ ویژگی?های فرهنگی و عامل انتقال آنها به نسل?های بعدی بوده است.
خانواده همچون صدفی است که اگر پایه?های آن سنجیده و درست بنا نشود، هرگز مرواریدی نخواهد پرورد. از این رو تعریف دقیق از «زندگی مشترک» در این مقوله، از مفاهیم اساسی است.
زندگی مشترک تنها در تأمین و رفع نیازهای مادی، اقتصادی و تداوم نسل نیست؛ بلکه حس مشارکت و تفاهم برای وسعت نگرش و امکان دستیابی به فرصت?های بیشتر است. به بیان دیگر زندگی مشترک مبتنی بر قرارداد بین زن و مرد برای ارضای نیازهای خود و به تبع آن انجام تمام کارکرد آن شامل روحیه همکاری، تقسیم کار، تربیت و پرورش کودکان و ایجاد مأمن مهر و عطوفت است.
پیمان زناشویی به منظور ایجاد کانون مقدس خانواده به وجود می?آید. خانواده سرچشمه خوشبختی است؛ از این جهت که افراد آن همدیگر را دوست می?دارند، منافع مشترک دارند و با یکدیگر یکدل و یکرنگ هستند.
ضرورت مشاوره قبل از ازدواج
به رغم اهمیت شایان توجه ازدواج به عنوان مهمترین رویداد زندگی که فرد در آن حق انتخاب دارد، بعضی اوقات این انتخاب آگاهانه نبوده و نتیجه این عدم آگاهی روند فزاینده طلاق است، که اثر آن بر زوج?ها و کودکان غیرقابل انکار است.
پس، ازدواج یک اتفاق فردی نیست، بلکه یک پدیده اقتصادی، اجتماعی و حکومتی نیز برای دولت?ها است و بحث رشد و تحول کودکان که آینده سازان فردا هستند صاحب نظران را واداشته که با دیدگاهی علمی?به مشاوره قبل از ازدواج، به عنوان یک فرایند پیشگیرانه بسیار با اهمیت نگریسته و با انجام آزمون?های مناسب برای زوج?های جوان، مصاحبه?های فردی و تفسیر نتایج، افق دید آنها را نسبت به زندگی آینده گسترش دهند.
همان طور که اشاره شد هدف ازدواج، تأمین سلامت روان افراد و پیشگیری از ناهنجاری?های اخلاقی و فردی است، بنابراین، باید به عواملی که در موفقیت ازدواج و تداوم آن مؤثرند و از طرف مشاور مورد بررسی قرار می?گیرند، اشاره شود.
اکثر منابع، هدف مشاوره قبل از ازدواج را کمک به فرد جهت انتخاب همسر مناسب ذکر کرده اند. این امر زمانی میسر است که افراد قبل از انتخاب به مشاور مراجعه نمایند.بعد از هدایت توجه و تفکر زوجین به سوی شناخت هدف، نکته ای کلیدی و بسیار مهم دیگر در فرآیند مشاوره، معطوف نمودن توجه آنها به شناخت منش و شخصیت یکدیگر است.
اکثر پسرها و دخترها در ابتدا جذب کسانی می?شوند که یک ویژگی شاخص دارند؛ مثلاً توانایی در خنداندن دیگران، نرمی?و لطافت، علاقه به ورزش خاص یا مهارت در سخنوری.این ویژگی?ها می?تواند لذت بخش باشد اما تعیین کننده نیست. دختران و پسران جوان باید بدانند که منش و رفتار یک شخص است که تعیین می?کند آن فرد چگونه با خودش، با همسرش و در نهایت با فرزندانش رفتار خواهد کرد.
منش و رفتار بهنجار، زیربنا و اساس هر رابطه سالم است. گرچه اشاره به ویژگی?های شخصیت و منش سالم (تعهد به رشد شخصی- باز بودن روانی و احساسی، صداقت- پختگی- مسئولیت پذیری- اعتماد به نفس- نگرش مثبت به زندگی) در ارزیابی خصوصیات شخصی کاری مشکل است، اما شالوده یک رابطه سالم است.
آیا عشق?ها ابدی هستند؟
یکی از پیچیده ترین سؤال?هایی که جوامع امروز هنوز نتوانسته اند بدان پاسخ کافی بدهند این است: چرا زنان و شوهرانی که با بررسی همه جانبه و تفاهم کامل و بیشتر عاشقانه زندگی مشترک را شروع می?کنند پس از چند سال به یکنواختی رابطه?ها و نوعی بی تفاوتی می?رسند؟
ساموئل اسمایلز می?گوید: «بعد از یک سال زندگی زناشویی دیگر زن و مرد به فکر زیبایی صورت هم نمی?افتند و بر عکس فقط متوجه خلق و خو و رفتار یکدیگر می?شوند.» بر سر آنانی که با شیفتگی و دلدادگی آغاز زندگی خود را جشن می?گیرند، چه می?آید که رو در روی هم می?ایستند و حاضر نمی?شوند یک قدم به نفع طرف مقابل عقب بنشینند؟ چرا اندکی از زوج?ها استثناء هستند و می?توانند تا پایان با یکدیگر در تفاهم کامل و توأم با عشق به سر برند؟
بدین ترتیب قبل از ازدواج باید مسائل را به صورت ریزبینانه مورد بررسی قرار داد و در مورد شخص مورد نظر تحقیق نمود. در مورد خانواده، محل پرورش، طبقه اجتماعی و طبقه اجتماعی ای که خود فرد در آن قرار دارد و حتی باید به صحبت?های قبل از ازدواج دقیق و همه جانبه نگریست تا مبادا عشق جلوی دید و چشمان عقل را سد نماید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط محمد امین جلیلوند 91/7/14:: 12:23 صبح     |     () نظر
<      1   2   3   4   5      >